
Carter v. Russia (br. 20914/07), 21.9.2021.1 

Povreda člana 2. EK (materijalni i procesni aspekt) 

Aplikantica je Maria Anna Carter zvana Marina Litvinenko, britanska i ruska državljanka. Živi 

u Londonu. Udovica je Aleksandra Litvinenka, ruskog i britanskog državljanina.  

Slučaj se ticao trovanja i smrti aplikanticinog supruga, Aleksandra Litvinenka, u Ujedinjenom 

Kraljevstvu i istrage njegove smrti. G. Litvinenko je radio za rusku sigurnosnu službu prije 

odlaska u Ujedinjeno Kraljevstvo gdje mu je odobren azil.  

On je 2006. godine, u Londonu, otrovan polonijem 210 (radioaktivnom supstancom) te je 

umro.  Istragom sprovedenom u UK je otkriveno da su atentat izvršili izvjesni g. Lugovoy i g. 

Kovtun, koji su djelovali u ime nekog drugog. 

Pozivajući se, između ostalog, na član 2. aplikantica se žalila da je njenog supruga, g. 

Litvinenka, g. Lugovoy (s drugima), djelujući kao agent za, ili uz podršku ili znanje ruskih vlasti, 

ubio na naročito bolan način, a ruske vlasti nisu sprovele efikasnu istragu o ubistvu 

Sud je posebno utvrdio da postoji snažan prima facie slučaj da su, trovanjem g. Litvinenka, g. 

Lugovoy i g. Kovtun djelovali kao agenti ruske države. Primijetilo je da Vlada nije dala 

zadovoljavajuće i ubjedljivo objašnjenje događaja, niti se suprotstavila nalazima istrage u 

Velikoj Britaniji. 

Sud je također utvrdio da ruske vlasti nisu sprovele efikasnu domaću istragu koja može dovesti 

do utvrđivanja činjenica i, prema potrebi, identifikaciju i kažnjavanje odgovornih za ubistvo. 

Evropski sud je dodijelio aplikantici 100.000 eura na ime nematerijalne štete. 

 

Milosavljevic v. Serbia (br. 2) (br. 47274/19), 21.9.2021. 

Nema povrede člana 10. EK 

Aplikant je Ranko Milosavljević, državljanin Srbije. 

Aplikant se žalio Evropskom sudu nakon osuđujuće presude za klevetu, donesene u postupku 

pokrenutom protiv sedmičnog magazina Svetlost i aplikanta kao glavnog urednika, zbog 

navoda o korupciji u upravi kragujevačkog groblja, u članku iz 2009. godine.  

Sudovi u Srbiji su presudili da su tim člankom povrijeđeni čast i ugled direktora groblja, g. A., 

i naložili Milosavljeviću i drugim optuženima da plate naknadu i troškove procesa, u iznosu od 

1.241 eura. 

Aplikant se žali na član 10. EK navodeći da je kažnjen zbog objavljivanja članka iako je on 

doprinio debati o pitanju od javnog interesa, funkcionisanju javnog preduzeća za pogrebne 

usluge. 

Evropski sud je zaključio da je uspostavljena pravična ravnoteža između slobode izražavanja 

aplikanta, s jedne strane, i interesa g. A u zaštiti njegovog ugleda, s druge strane. Stoga 

smatra da nema potrebe zamijeniti svojim stavovima u tom pogledu stavove domaćih sudova.  

                                                           
1 Informacije su pripremljene u saradnji između Ustavnog suda Bosne i Hercegovine i Odjela za edukaciju i sudsku 
dokumentaciju Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine. Iste su informativnog karaktera i ne 
obavezuju Sud. 

http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-211972
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-211817


Evropski sud, je između ostalog, istakao da, uprkos suštinskoj ulozi štampe u demokratskom 

društvu, član 10. stav 2. ne garantuje potpuno neograničenu slobodu izražavanja čak ni u 

pogledu izvještavanja štampe koje uključuje pitanja od ozbiljnog javnog interesa. Zaštita koju 

član 10. Konvencije pruža novinarima, kao i urednicima implicitno, podložna je uslovu da 

postupaju u dobroj namjeri kako bi pružili tačne i pouzdane informacije u skladu sa načelima 

odgovornog novinarstva. 

 

Dyluś v. Poland (br. 12210/14), 23.9.2021. 

Povreda člana 6. EK 

Aplikant je Pawel Dyluś, državljanin Poljske, po zanimanju advokat. Rođen je 1957. godine i 

živi u Poznanju (Poljska).  

Predmet se tiče disciplinskog postupka, u okviru kojeg je Advokatska komora izrekla opomenu 

i naložila aplikantu da plati troškove postupka u iznosu od oko 500 eura. Aplikant je putem 

svog advokata uložio žalbu Vrhovnom sudu radi osporavanja ove odluke.  

Pozivajući se na član 6. (pravo na pristup sudu), g. Dyluś se žali na činjenicu da je Vrhovni 

sud odbacio njegovu žalbu iz razloga što ju je sastavio sam gospodin Dyluś, a ne njegov 

advokat. 

Evropki sud je utvrdio da je pristup Vrhovnog suda bio previše formalističan i neproporcionalan 

legitimnom cilju koji se imao u vidu. 

 

Ringier Axel Springer Slovakia, a.s. v. Slovakia (br. 4) (br. 26826/16), 23.9.2021. 

Povreda člana 10. EK 

Aplikantica je slovačka kompanija Ringier Axel Springer Slovakia, a.s., (sada poznat kao News 

and Media Holding, a.s.), osnovana 1990. godine, sa sjedištem u Bratislavi.  

Slučaj se tiče televizijske emisije u kojem je poznati pjevač navodno izrazio podršku legalizaciji 

marihuane, a novinar se navodno složio s njim, što je dovelo do toga da kompanija – 

aplikantica – bude kažnjena.  

Pozivajući se na član 10 (sloboda izražavanja), aplikantica tvrdi da je samo predstavila 

pjevačevo mišljenje kako bi javnost obavijestila o pitanju od javnog interesa. 

Evropski sud je, između ostalog, naglasio da novinar nije imao namjeru da veliča marihuanu 

niti da podstiče njenu upotrebu već da izvijesti o mišljenju poznate ličnosti o pitanju od javnog 

interesa. Izrečena kazna je stoga neproporcionalna i nije neophodna u demokratskom 

društvu. 

 

http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-211827
http://hudoc.echr.coe.int/eng?i=001-211828

